Πέμπτη 16 Δεκεμβρίου 2010

Πάμε για καφέ στα Τρίκαλα;


Επιτέλους: Άρτα - Τρίκαλα μόνο 2 ώρες...!!! Ανάσα για τους οδηγούς που κινούνται από Τρίκαλα προς Άρτα και το αντίστροφο προσφέρει η σήραγγα Γκρόπας, η οποία δόθηκε από την περασμένη Τετάρτη στην κυκλοφορία

Με την αποπεράτωσή της τα Τρίκαλα ήδη απέχουν μόνο δύο ώρες από την Άρτα και η ασφαλτοστρωμένη διαδρομή γίνεται μέσα σ΄ ένα υπέροχο φυσικό περιβάλλον.
Όπως είναι φυσικό θα βελτιωθεί σημαντικά η κυκλοφορία μεταξύ των δύο νομών και θα ενισχυθεί η τουριστική κίνηση των γειτονικών περιοχών. Οι οδηγοί θα απαλλαγούν οριστικά από το τωρινό πέρασμα της Γκρόπας, ιδιαίτερα το χειμώνα, ένα σημείο που είναι αδιάβατο και γενικά εξαιρετικά δύσβατο και επικίνδυνο.
Στον δρόμο που θα συνδέει τα Τρίκαλα με την Άρτα έχουν κατασκευαστεί ακόμη έξι σήραγγες: Δύο στη Μεσοχώρα κι από μία σε Παχτούρι, Αετό, Φράγμα και Αγία Κυριακή.
Η σήραγγα είναι μήκους 1.500 μέτρων και ο συνολικός προϋπολογισμός φτάνει τα 27 εκατ. ευρώ, ενώ μαζί με τα συνοδευτικά έργα πρόσβασης η επένδυση ξεπερνά τα 35 εκατομμύρια ευρώ.
Με τη σήραγγα αυτή παρακάμπτεται ο Αυχένας Γκρόπας που παρουσιάζει έντονα προβλήματα καταπτώσεων και η κυκλοφορία συχνά διακόπτεται τους χειμερινούς μήνες λόγω των χιονοπτώσεων.
Τα επίσημα εγκαίνια θα γίνουν τη Δευτέρα 20 Δεκεμβρίου παρουσία του υφυπουργού Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων Γιάννη Μαγκριώτη.

Νομάρχης Τρικάλων: Θετική εξέλιξη

Πριν μια εβδομάδα εξέφρασε την ικανοποίηση του για την εξέλιξη αυτή, δηλαδή την υπογραφή της σύμβασης για τον ηλεκτροφωτισμό της σήραγγας ο νομάρχης Τρικάλων, κ. Ηλίας Βλαχογιάννης, λέγοντας πως πρόκειται για μια θετική εξέλιξη. Επίσης, δεν παρέλειψε να ευχαριστήσει την υπηρεσία του ΥΠΕΧΩΔΕ, «ιδιαίτερα το κλιμάκιο της Καρδίτσας που σε συνεργασία μαζί μας και με την ΔΕΗ φτάσαμε στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσουμε ότι αρχίζει ο ηλεκτροφωτισμός της σήραγγας της Γκρόπας».
Όπως είπε «ελπίζουμε ότι από την επόμενη εβδομάδα, καλώς εχόντων των πραγμάτων η διέλευση των οχημάτων να γίνεται μέσω της σήραγγας, παρακάμπτοντας τον αυχένα της Γκρόπας. Εξοικονομώντας χρόνο για τους οδηγούς, αλλά και περισσότερη ασφάλεια στην κίνηση τους προς τα ορεινά του Νομού μας». Ενώ, στάθηκε στην ανάγκη να γίνουν περισσότερα έργα για την αποκατάσταση του οδικού δικτύου, στην ευρύτερη περιοχή. «Αλλά, η διέλευση της Γκρόπας ήταν πιστεύω το σοβαρότερο πρόβλημα στον ορεινό όγκο», πρόσθεσε.

"Συντήρηση χωρίς πόρους, δεν γίνεται"

Ωστόσο, ο Νομάρχης Τρικάλων, μιλώντας, χθες, στους εκπροσώπους των τοπικών μέσων ενημέρωσης αναφέρθηκε και στο πρόβλημα που υπάρχει με την συντήρηση του οδικού δικτύου από τότε που πέρασε στην αρμοδιότητα των Δήμων και της Νομαρχίας, σημειώνοντας πως «είναι ιδιαίτερα δύσκολο, καθώς δεν έχουν δοθεί οι απαραίτητοι πόροι».
Ο κ. Βλαχογιάννης εξέφρασε για ακόμα μια φορά την αντίθεση, τόσο της Κεντρικής Ένωσης Δήμων και Κοινοτήτων (ΚΕΔΚΕ), όσο και της Ένωσης Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων Ελλάδας (ΕΝΑΕ) στην παραχώρηση, μεγάλων έργων από την κεντρική εξουσία, χωρίς να έχουν εξασφαλιστεί τα χρήματα που χρειάζονται για την συντήρηση τους.
«Η Περιφέρεια παραχώρησε, μονομερώς στους Δήμους και στις Νομαρχίες την αρμοδιότητα για την συντήρηση των δρόμων, κάτι που δεν έγινε αποδεκτό, εφόσον δεν εξασφαλίστηκαν τα απαιτούμενα χρήματα», τόνισε και πρόσθεσε «για παράδειγμα, μόνο η φύλαξη των σηράγγων στοιχίζει, πάνω από 300.000 ευρώ. Μακάρι να δοθούν οι πόροι, διότι είναι δύσκολο να συντηρηθούν έργα, αμιγώς κρατικά, χωρίς χρήματα».

Κι αυτός ο δρόμος έχει την δική του ιστορία…

Του ΝΙΚΟΥ ΚΟΝΤΟΓΙΩΡΓΟΥ

Σήμερα και ύστερα από 35 χρόνια δικαιώνονται 4 άνθρωποι: ΒΑΔΙΒΟΥΛΗΣ Δημήτρης, ΒΑΡΣΑΚΗΣ Κώστας, ΚΟΝΤΟΓΙΩΡΓΟΣ Νίκος και ΛΑΚΟΠΟΥΛΟΣ Γιώργος
Ο δρόμος που σήμερα είναι μια πραγματικότητα και δίνεται στην κυκλοφορία, έχει μια ιστορία πίσω περίπου 35 χρόνων. Αυτή η ιστορία ξεκινά από πολύ μακριά. Ήταν η 4η Φεβρουαρίου του 1976, όταν οι 4 προαναφερόμενοι, ξεκινούσαν με τα πόδια, από την Άρτα για να φτάσουν στην Αθήνα, ως εκπρόσωποι των αντίστοιχων τότε κομματικών νεολαιών, μεταφέροντας υπόμνημα με πάνω από 5.000 υπογραφές στο τότε πρωθυπουργό της Χώρας Κωνσταντίνο Καραμανλή για την ανάγκη της οδικής σύνδεσης Άρτας Τρικάλων.
Αυτή η πορεία («Ίναχου» είχε ονομαστεί), δημιούργησε πρωτόγνωρη αίσθηση σε όλη την Ελλάδα και για 15 περίπου μέρες ήταν πρωτοσέλιδη στον τότε ελληνικό τύπο, ο οποίος κάλυπτε καθημερινά την όλη εξέλιξη της. Στόχος της πορείας ήταν να γίνει γνωστό το πρόβλημα και να συγκινήσει την τότε κυβέρνηση και σίγουρα το τότε πολιτικό σύστημα.
Κάτι που έγινε κατορθωτό, αφού σ’ εκείνο το 15νθήμερο είχε δημιουργηθεί μια ανεπανάληπτη πανελλήνια κινητοποίηση, διαφόρων επαγγελματικών και εργατικών οργανώσεων, κοινωνικών ομάδων και περισσότερο απλών πολιτών, οι οποίοι καθημερινά και αυθόρμητα συμπαραστέκονταν στους 4 πεζοπόρους στο δύσκολο ταξίδι τους, μέχρι αυτοί να φτάσουν στην Αθήνα.
Ήταν τέτοια η συμπαράσταση των εκατοντάδων-χιλιάδων πολιτών όπου στη διαδρομή τους οι πεζοπόροι, αισθάνονταν έντονα ότι δεν ήταν μόνοι, ότι η ελληνική κοινωνία όχι απλώς τους συμπαραστέκονταν, αλλά και πάσχιζε μαζί τους για το δίκαιο αίτημα της κατασκευής αυτού του δρόμου.
Εκείνος λοιπόν ο δεκαπενθήμερος κυριολεκτικά ξεσηκωμός ήταν ο ουσιαστικός θεμέλιος λίθος για να γίνει σήμερα και ύστερα από 35 χρόνια πραγματικότητα η σύνδεση της Άρτας με τα Τρίκαλα. Όταν οι 4 αγωνιστές έμπαιναν στην Αθήνα, εκείνο το μεσημέρι της 20ης Φεβρουαρίου 1976, η πλατεία Καραϊσκάκη και οι γύρω δρόμοι είχαν κατακλυστεί από χιλιάδες ανθρώπους οι οποίοι με το σύνθημα «Λαός ενωμένος, ποτέ νικημένος» τους υποδέχονταν, ως έκφραση ενός διαφορετικού αγώνα.
Οι 4 αγωνιστές εκπροσωπούσαν τότε τις αντίστοιχες νεολαίες ΟΝΝΕΔ, ΕΔΗΝ, Ν.ΠΑΣΟΚ και ΚΝΕ… καταλαβαίνει λοιπόν κανείς ότι ο αγώνας για την κατασκευή αυτού του δρόμου ήταν υπερκομματικός και σίγουρα ήταν πρωτόγνωρος για την τότε εποχή, αλλά και για την σημερινή... που ψάχνει να βρει τρόπους επικοινωνίας και τρόπους συνεννόησης.

Δεν υπάρχουν σχόλια: