Πέμπτη, 26 Αυγούστου 2010

Επειδή η μνήμη είναι το αδύνατο σημείο μας…

Της ΔΩΡΑΣ ΧΟΥΛΙΑΡΑ
Εκπαιδευτικού

Θες η καλοκαιρινή ραστώνη, θες η θυσιασμένη -στον εφήμερο καταναλωτισμό- ιδεολογική μας θωράκιση τα τελευταία χρόνια, γεγονός είναι πως μάλλον συνηθίσαμε κι αυτό… είναι το χειρότερο κακό.
Συνηθίσαμε στο να είμαστε και να παραμένουμε τα εξιλαστήρια θύματα μιας πολιτικής εφαρμογής –μάλλον ερασιτεχνικού ή ατζαμίδικου τύπου- στα πλαίσια της οποίας έχει συρρικνωθεί το εισόδημά μας, ενώ από τα προαναγγελλόμενα μέτρα διαφαίνεται ότι θα παραμείνουμε εμείς «οι εθνοσωτήρες της οικονομίας μας», απλά γιατί καθίσαμε και μας έχουν του χεριού τους. Τα σχέδια των φωστήρων με τα πλούσια βιογραφικά και την απόλυτη ικανότητα υποταγής προς Πρόεδρο και τρόικα φαίνεται να χωλαίνουν. Οπότε, πάλι προγραμματίζονται περικοπές επιδομάτων στο Δημόσιο, πάλι αύξηση του ΦΠΑ σε βασικά καταναλωτικά είδη αυτή τη φορά, για να καταλήξουμε όχι μόνο στο κλισέ «οι πλούσιοι πλουσιότεροι και οι φτωχοί φτωχότεροι» , αλλά οι φτωχοί πολυαριθμότεροι και στα όρια της εξαθλίωσης. Με συγχωρείτε, σέβομαι απόλυτα τη μόρφωση και τη γνώση, αλλά δε χρειαζόταν Χάρβαρντ ή Οξφόρδη για να πάρει κανείς αυτά τα μέτρα. Είναι οι συνήθεις και συχνά απαντώμενες πρακτικές των φιλελεύθερων κυβερνήσεων σε εποχές κρίσης. Ωστόσο, η ειδοποιός διαφορά ενός κόμματος που θέλει να λέγεται «προοδευτικό» - σε αντιδιαστολή με τα συντηρητικά- είναι ακριβώς ότι προστατεύει και προάγει κοινωνικές παραμέτρους και κοινωνική δικαιοσύνη. Ενδεχόμενα όμως, ο «τέταρτος δρόμος» για το σοσιαλισμό αυτές τις βασικές αρχές να τις διαφοροποιεί. Όταν τελειώσει το οδοιπορικό του πρωθυπουργού στα ελληνικά νησιά, μπορεί να μπει στον κόπο να μας εξηγήσει.
Ο πρωθυπουργός λοιπόν, που αφού ξεκουράστηκε επαρκώς – σε αντίθεση με μεγάλη μερίδα των «υπηκόων» του που δεν έχουν πια τη δυνατότητα να πάνε τα παιδιά τους πέντε μέρες διακοπές- θυμήθηκε τη λέξη αξιοπιστία. Και τι μας ανακοίνωσε; Ότι «πρέπει να είμαστε αξιόπιστοι απέναντι στους δανειστές μας». Αλήθεια πόσο ευάλωτα και ευλύγιστα είναι τα όρια της αξιοπιστίας; Και ακόμη πόση επιλεκτικότητα μπορούν να αντέξουν στην εφαρμογή τους; Αξιόπιστος ή είσαι με όλους ή δεν δικαιούσαι να οικειοποιείσαι την ιδιότητα αυτή. Ποιας και πόσης αξιοπιστίας είναι φορέας ο ίδιος απέναντι στο λαό του σε σχέση με την προεκλογική παροχολογία του; Και ενώ οι δανειστές θα τα πάρουν πίσω και με το πολύ παραπάνω, οι ψηφοφόροι ούτε τα κεκτημένα τους δε διατήρησαν κι ας τον ψήφισαν μαζικά για να γίνει πρωθυπουργός.
Και ερχόμαστε λόγω εποχής στο χώρο της Παιδείας. Ναι, σ’ αυτό το χώρο που δεν θα παζαρεύονταν με τίποτα και από κανέναν, σύμφωνα πάντα με τα προεκλογικά λεγόμενα. Η καημένη η άλλοτε απαστράπτουσα και ειπαρμένη υπουργός τα χρειάστηκε, βλέπει το χάος να κοντεύει να την καταπιεί και μας προετοιμάζει ότι αντιμετωπίζει την πιο δύσκολη, σε συνθήκες, εκπαιδευτική χρονιά μεταπολιτευτικά. Πού είναι οι μεγαλοστομίες πως το Σεπτέμβρη όλα θα λειτουργούν ρολόι; Πού είναι οι διθύραμβοι για το «νέο σχολείο»; Κρίμα! Της χάλασαν το περιτύλιγμα και από ιλουστρασιόν που το ονειρεύονταν, το κατάντησαν λαδόκολλα. Κι αυτή από μικρή στα μεγαλεία της εξουσίας πώς να το αντέξει; Έχει και την υφυπουργό που έχει γυρίσει όλα τα κανάλια για να μας διαβεβαιώσει πως έχει εξασφαλιστεί η αγορά των δέκα laptop με τα αντίστοιχα ερμάρια (!!!) ανά σχολείο λες και εκεί ήταν όλο το πρόβλημα. Για την παιδαγωγική και διδακτική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών που θα ασχοληθούν με τα νέα μαθήματα (Πληροφορική, Εικαστικά κ.λπ.) στο Δημοτικό, ανάσα. Κι όμως πιστέψτε με, η ποιότητα της παιδαγωγικής σχέσης και επικοινωνίας εκπαιδευτικού – μαθητών – συμμαθητών είναι η θεμελιώδης και καθοριστική παράμετρος στην εκπαιδευτική διαδικασία. Και τούτοι οι νέοι εκπαιδευτικοί που στις σχολές τους διδάσκονται από κανένα έως ένα με δύο παιδαγωγικά μαθήματα τι θα κάνουν; Λογικά θα αντλήσουν από τον εμπειρισμό τους, ο οποίος όμως ανάγεται στα δικά τους μαθητικά χρόνια δηλαδή σε ασφυκτικά δασκαλοκεντρικά πρότυπα του παρελθόντος. Δεν είναι απλά τα πράγματα ούτε ουδέτερα. Είναι δυσοίωνα και επισφαλή για χιλιάδες μικρούς μαθητές που μετρούν τα πρώτα βηματάκια τους στα μονοπάτια της γνώσης και της κοινωνικοποίησης. Ούτε αυτή η ατόφια συμπυκνωμένη αυθεντικότητα του νου και των συναισθημάτων τους σας λέει κάτι, κ. υπουργέ και κ. υφυπουργέ; Απομείνατε ως οι κορασίδες του Αμαρουσίου με έναν αχταρμά αυλοκολάκων να σχεδιάζετε, διαγράφοντας τον ανθρώπινο παράγοντα. Βλέπετε τα παιδικά μυαλά σαν σκληρά δισκάκια όμοια με αυτά των δικών σας laptop και θέλετε να τα φορτώσετε απαξιώνοντας την πιο βασική διαδικασία της ηλικίας τους. Αυτή που αφορά τη διαμόρφωση της προσωπικότητάς τους.

ΥΓ1: Τώρα ούτε ο τέως φταίει ούτε το τεωσάκι (ο νιόπαντρος), αλλά τα κανάλια που ξεκατινιάστηκαν με τις Σπέτσες και μας σερβίρουν το γάμο στη βασική θεματολογία τους.
ΥΓ2: Αχ αυτοί οι κακοί εκπαιδευτικοί που έτρεξαν να συνταξιοδοτηθούν και δεν κάθισαν ως υποζύγια μέχρι τα 65 τους! Καλά, ούτε αυτό το είχαν προβλέψει οι υπερυπουργοί μας; Για τόσο αφελείς μάς έχουν; Δηλαδή αυτοί σε παρόμοια κατάσταση δεν θα φεύγαν, θα το παίζανε «Ιφιγένειες»;
ΥΓ3: Θα μας κόψουν λέει τα επιδόματα ως ξεχωριστά ποσά με το νέο ενιαίο μισθολόγιο, θα τα ενσωματώσουν στο βασικό μισθό και αυτό είναι για το καλό μας, αφού θα υπολογίζονται για το ποσό της σύνταξης. Μάλιστα, μας πείσατε. Και να τα παίρνετε μετά πίσω, με μεθόδους τύπου ΛΑΦΚΑ.
ΥΓ4: Τον ανασχηματισμό θα τον κάνει ο Πρωθυπουργός ή η τρόικα;
ΥΓ5: Αλήθεια, όλοι αυτοί οι σύμβουλοι του Γιώργου που του εισηγούνται τις δομικές αλλαγές και τα λοιπά και που ένας είναι από τη Σουηδία, άλλος από της Ιταλία, άλλος από τη Μ. Βρετανία, άλλος από την Ολλανδία, άλλος για Χίο τράβηξε… τι αμοιβή παίρνουν;

Δεν υπάρχουν σχόλια: